5 טיפים לעיכוב תהליכי הזדקנות ועיכובו של הגיל הביולוגי

בעבר היה נהוג להתייחס אל גילו של אדם כזמן שעבר מאז שהוא או היא נולדו. כיום, נהוג להתייחס לשלושה סוגים של גילאים של אדם: הגיל הכרונולוגי, הגיל הפסיכולוגי והגיל הביולוגי.
הגיל הכרונולוגי, הוא אכן הזמן שחלף מהיוולדינו לעולם.

הגיל הפסיכולוגי נמדד בפרמטרים של בשלות קוגניטיבית, יכולת ויסות רגשי, מוטיבציה ועוד. ולזה לא ניכנס במאמר זה.
והגיל הביולוגי הוא הגיל שמוגדר על ידי המדדים הביולוגים של האדם, כמו רמת ההורמונים, צפיפות העצם, נוכחות של חלבונים ואנזימים מסויימים בגוף ועוד. למעשה, גילם הכרונולוגי של שני אנשים יכול להיות זהה, אך גילם הביולוגי יכול להיבדל אף בעשור ויותר ומה שקובע את איכות החיים שלנו זה, כמובן, הגיל הביולוגי ולא הכרונולוגי.

אז איך תוכלו לעכב תהליכי הזדקנות ואת עלייתו את הגיל הביולוגי שלכם?

הבאנו כאן מספר טיפים לשימושכם:

1. תאכלו חלבונים

מאז שהחלפנו את קידומת הגיל שלנו ל-3 אנחנו הולכים ומאבדים ממסת השריר שלנו. לא רק זה, אלא שבו הזמן נוצרת עלייה בשומן שנאגר בגופנו, ונגרם חוסר-איזון ביחס של כמות השומן לשריר. אחד הפתרונות הקלים והמשפיעים ביותר הוא הקפדה על צריכת חלבון מלא בתזונה היום-יומית. זה נכון לכל סוגי התפריטים (צמחוני, טבעוני, בשרי….) והמאכלים!
נוסף על חלבונים, קיימים מזונות נוספים שידועים כמעכבים תהליכי הזדקנות. ביניהם: אבוקדו, סלק, דגנים, אוכמניות, כרוב, עדשים, רימון, דלעת, סלמון ותרד (אם ידוע איזושהי אלרגיה לאחד המזונות המצוינים אז הימנעו מאכילתם).

2. תנשמו עמוק ולאט

עצב הוגוס המשתרע מהמוח שבגולגולת שלנו ועד המותניים בערך משפיע ישירות על תפקודת התקין של איברים ומערכות קריטיות בגוף, כמו מערכת הנשימה, החיסון, זרימת הדם העיכול, הלב, הריאות ועוד.
כאשר העצב הזה מאוזן- האדם נמצא בבריאות אבל כאשר העצב יוצא מאיזון- זה הפתח להיווצרות מחלות וכאבים.
מחקרים גילו שעצב זה מושפע מאוד ממצב המתח הרגשי שלנו ולכן, חשוב ביותר לשים לב למצב הרגשי ובצע פעולות יזומות כדי לתרגל רגיעה ושלווה מתודית.

איך עושים זאת?

על ידי נשימה! מסתבר שנשימה איטית בקצב של 6-7 נשימות בדקה מאזנת את עצב הואגוס. כדי שההשפעה תהיה מספקת יש לבצע תרגילי נשימה כאלה מידי יום במשך כ 15 דקות. מומלץ להיעזר במכשיר ביופידבק שמסייע להגיע לנשימה טיפולית.

3. תבלו זמן עם משפחה וחברים

המוח, כמו כל איבר אחר בגופינו, עובר תהליכי הזדקנות עם השנים והתאים לאט לאט הולכים ומתים בקצב שונה מאדם לאדם. אחד הגורמים להזדקנות המוח הוא דיכאון, סמוי וגלוי כאחד, והוא גורם להאטה בפעילות המח וכושר הזיכרון. מחקרים מצאו שהסיבות לדיכאון ככל שהגיל עולה קשורות בריחוק חברתי (הילדים שעזבו את הבית, בני/בנות הזוג שלעיתים אינם וכו). לכן, חשוב לשמור על חיי חברה פעילים, גם כשמניין השנים עולה. תיפגשו עם חברים, משפחה וקרובים! שמירה על מסגרת חברתית ושכלית תעזור להפחית את תסמיני הדיכאון ובנוסף תגרום לכם למצב רוח טוב! הקפידו גם לשמור על לחץ דם תקין.

4. תעשו פעילות גופנית

אם חשבתם שפעילות גופנית היא תרופת הפלא כדי להישאר או להשיב לעצמכם את הבריאות- צדקתם. פעילות גופנית אפקטיבית וחיונית לכל גיל. פעילות גופנית תורמת, משפרת ועוזרת לגוף בהאטת גדילת רקמת השומן, הקלת הנשימה (אירובי), הגדלת מסת השריר, וויסות לחץ הדם, האטת תהליך האוסטאופורוזיס ומניעת דלדול העצם (כוח, אנאירובי), ועוד….
מצאו את המסגרת שהכי נוחה לכם והכי מתאימה גופנית. כיום קיים שפע של חוגים וסוגי התעמלות מפלדנקרייז ועד אימוני כח אבל גם אם תחליטו לעשות הליכה של שעה 3 פעמים בשבוע- זה יותר טוב מכלום.
תקשיבו לגוף- תתאמצו עד כמה שהגוף יכול, אל תמתחו את הגבולות או תאמצו אותו מעבר ליכולותיו!

5. הימנעו מיתר לחץ דם או טפלו בו באמצעים טבעיים

איזון לחץ הדם בגוף חשוב מאוד לתפקוד כלי הדם באופן תקין בגוף. יתר לחץ דם עלול ליצור פגיעה בכלי דם במקומות רגישים כגון: הלב, העין והמוח ולכן חשוב במיוחד למצוא דרכים לאזנו. כיום, מי שסובל מיתר לחץ דם מיד מקבל מרשם לתרופות כימיות ודינו, לרוב, ללכת ולהעלות את המינון במהלך השנים, להתמודד עם תופעות לוואי ועוד. לכן, מומלץ לפני נטילת תרופות לבדוק אפשרויות לאיזון לחץ הדם באמצעים טבעיים. למשל: נשימה טיפולית, תוספי תזונה מסויימים שנמצאו יעילים וכמובן תפריט תזונה מוקפד.
גם מי שכבר נוטל תרופות יכול למנוע עליה במינון או עם הזמן אף להוריד את המינון (בליווי רפואי) על ידי התמדה ביישום הדרכים הטבעיות.

לסיכום, כיום, כשתוחלת החיים עולה, עולה גם הביקוש לידע על עיכוב תהליכי הזדקנות. ידע זה יכול לתרום באופן ישיר על המצב הבריאותי שלכם, ההופעה החיצונית והגיל הביולוגי שלכם.
מקווים שעזרנו לכם לקבל חלק מהידע הזה.

בבריאות ובהצלחה.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.