3 דרכים להורדת לחץ דם באופן טבעי

יתר לחץ דם הפך בעשורים האחרונים למגיפה של ממש. על פי נתונים סטטיסטיים- כ20% מהאוכלוסייה הכללית סובלים מיתר לחץ דם. בקרב אוכלוסייה שגילה מעל 65- אחוז החולים הינו מעל 70%!

מחלת יתר לחץ דם, למרות היותה מחלה "שקטה"- היא מחלה מסוכנת שמעלה את הסיכוי ללקות בהתקף לב, שבץ ומחלות אחרות שמתפתחות כתוצאה מסתימת עורקים.

לכן, הרפואה מתייחסת ברצינות רבה למחלת לחץ דם גבוה ומיד עם האבחון, המטופל מקבל טיפול תרופתי לאיזון לחץ הדם.

אם כך, מדוע צריך דרכים טבעיות לטפל בתופעה?

ראשית, תופעות הלוואי של תרופות לטיפול בלחץ דם נרחבות: החל מהשפעה על פיתוח רמות סוכר
גבוהות, דרך שיעול מטריד וסחרחורת ועד בצקות.

כל התרופות, ללא יוצא מן הכלל- בעלות תופעות לוואי וכל מה שצריך זה לפתוח את העלון לצרכן כדי
להתוודות לכך.

ואם חשבתם שאלה תופעות נדירות- זה לא המצב. הסיבה לכך שרבים לא שמים לב לתופעות הלוואי היא מכיוון שקשה לשייך את תופעות הלוואי הללו לתרופות ללחץ דם. ועם זאת, הקשר קיים.

בנוסף, שימוש בתרופה לאורך זמן (וזה נכון כמעט לכל תרופה), פוגע באיברים חיוניים- מה שיוצר את הצורך בנטילת תרופה נוספת לטיפול בבעיה שנוצרה וחוזר חלילה- עוד ועוד תרופות יוצרות עוד ועוד תופעות לוואי ופגיעות, מה שמצריך שוב טיפול תרופתי והמעגל הזה לא נגמר.

סיבה שניה היא שמחלת לחץ הדם היא מחלה דינמית ומתפתחת.

כלומר, התרופות הרי לא פותרות את הבעיה. העורקים ממשיכים להיסתם ולהפוך לפחות גמישים עם השנים, מה שמצריך מינון תרופות גבוה יותר לאורך זמן. ומשם – כבר הבנתם… יותר תרופות = יותר תופעות לוואי = יותר תרופות אחרות.

לכן, אנחנו תמיד נמליץ להעדיף טיפול טבעי על פני טיפול תרופתי.

אז מהן אותן 3 דרכים מרכזיות להורדת לחץ דם באופן טבעי?

קיים מגוון רחב של גישות לטיפול ביתר לחץ דם. אך אם נאסוף את כולם, נמצא שהן מתחלקות לשלוש קטגוריות עיקריות: תזונה, פעילות גופנית ונשימה טיפולית.

תזונה

אחד הדברים שמשפיעים מאוד על לחץ הדם הוא, כמובן, תזונה. ישנם מזונות מסויימים שנמצאו כבעלי השפה ישירה על יתר לחץ דם.

נמנה כאן את העיקריים שבהם:

  • תפחיתו בצריכת מלח. בעשרות מחקרים נמצא קשר ישיר בין צריכת מלח לבין יתר לחץ דם. על כן, מומלץ להפחית בהדרגה את המלח בתפריט שלכם. חשוב לדעת שאנחנו צורכים מלח לא רק מתוך המלחייה שבמטבח, אלא מלח נמצא ברוב המזונות המתועשים שאנחנו קונים. לכן, חשוב לשים לב לתוויות שעל המזון ולהשתדל לא לצרוך מוצרים שיש בהם יותר מ-500 מיליגרם נתרן ל-100 גרם.
  • תאכלו סלק. בסלק נמצא חומר כימי שנקרא ניטרט. חומר זה מסייע בהפקת גז שנקרא תחמוצת חנקתית. גז זה מרחיב את כלי הדם ולכן מפחית את לחץ הדם.
  • תאכלו אומגה 3. במחקר חדש שבוצע באוסטרליה נמצא קשר ישיר בין צריכת אומגה 3 לבין ירידה בלחץ הדם. אומגה 3 נמצאת במאכלים כמו סלמון, פולי סויה, אגוזי מלך, זרעי צ'יה וזרעי פשתן ופירות יער.
  • הפחתת קמח לבן וסוכר לבן. שני מוצרים אלה מזיקים לגוף בדרכים מגוונות וביניהם גם ללחץ הדם. מומלץ להפחית בהם במידת האפשר.
  • תוספי תזונה שמכילים את החומצה האמינית ARGENINE . חומצה זו מופקת באופן טבעי בגוף. עם זאת, לעיתים בגלל השפעות גנטיות או תזונה של מזון מתועש- היכולת הטבעית של הגוף להפיק את החומצה נפגעת ולכן מומלץ להשלים אותה באמצעות תוסף תזונה כדוגמת הארגונולין.

פעילות גופנית

  • מחקר שבוצע בדק את השפעת הצעידה למקום העבודה על לחץ הדם. המחקר מצא שבקרב אנשים שצעדו במקום לנסוע ברכב- לחץ הדם ירד. מחקר זה מצטרף למאות המחקרים שמראים קשר ישיר בין פעילות גופנית לירידה בלחץ הדם.
  • לפי ההמלצות של האיגוד האמריקאי לרפואת ספורט, לאנשים שסובלים מיתר לחץ דם מומלץ לעסוק בפעילות גופנית אירובית (הליכה, ריצה, רכיבה, שחייה) כ-30 דקות ביום, לפחות 5 פעמים בשבוע.
  • כמובן, שאת עוצמת האימונים יש להתאים למצב הבריאותי כדי לא להעמיס יתר על המידה ולפגוע בתפקוד הגוף.

נשימה טיפולית

  • האמונה שלנשימה איטית מאוד יש השפעה על הבריאות הגיע מהמזרח הרחוק, שם, תרבותית, אנשים מתרגלים מדיטציה מידי יום במשך כל חייהם. בעשורים האחרונים התיאוריה הזאת נבחנה במבחנים מדעיים רבים ואוששה מחקרית. כיום, איגוד הקרדיולוגים האמריקאי ממליץ על נשימה טיפולית כאמצעי לא תרופתי להורדת לחץ דם.
  • נשימה טיפולית היא למעשה דפוס נשימה איטי ועמוק מאוד, אליו כמעט ולא ניתן להגיע עצמאית ללא תרגול ארוך שנים. בתרגול מדיטציה, אותו רבים בעולם המערבי אימצו, אכן מאטים את קצב הנשימה ואכן מתרחשת רגיעה, אך אלה לא עונים על ההגדרה "נשימה טיפולית" שצריכה לרדת לכ 7 נשימות בדקה. רק נשימה מהסוג הטיפולי תורמת להגמשת העורקים והסדרת האות בין המוח ללב- מה שלמעשה, לא רק מתייחס לסימפטום, אלא לשורש הבעיה שבגללה נוצר לחץ דם גבוה.
  • לנשימה טיפולית נמצאו גם סגולות נוספות כמו ירידה בסטרס הרגשי ושינה טובה ועמוקה יותר.
  • נשימה טיפולית היא אולי האמצעי הפשוט ביותר, שאינו מצריך שינוי של אורח חיים או פעולות מאומצות מידי אך בהחלט אפקטיבי בפתרון יתר לחץ דם.
  • מכיוון שכאמור, להגיע לנשימה טיפולית באופן עצמאי מצריך אימון ארוך שנים, רבים בוחרים להיעזר במכשיר הרספירייט שמנחה את דפוס הנשימה האישי ומסייע  להגיע לנשימה טיפולית תוך מספר שבועות בודדים.
  • אם כך, אם אתם או יקיריכם סובלים מלחץ דם גבוה, חשוב להכיר את הדרכים הטבעיות, לאמץ אותן לחיים ויתכן ותגלו שנוסף על לחץ דם הולך ומשתפר, זכיתם להנות מסגולות נוספות שהשיטות הטבעיות שמנינו כאן מביאות.
 
בהרצאה הבאה כן בהמשך תקבלו מידע חשוב ומקיף על טיפול טבעי בלחץ דם.

 

נאחל לכם בריאות איתנה ואריכות ימים

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.